رسالت کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی قم
ماموریت کتابخانه
تقویت آموزش،پژوهش و فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه و حمایت از تلاشهای دانشگاه در جهت ارتقای
سلامت،از طریق تهیه،توسعه و تسهیل دسترسی به منابع و اطلاعات علمی مورد نیاز جامعه دانشگاهی و مدیریت
بهره برداری از منابع علمی است.
اصول ارزشی ماموریت
*ارائه خدمات: کتابداران بهترین خدمات ممکن را از جهت بهنگام بودن، دقیق بودن و کامل بودن به
تمام مراجعان
* نوآوری: کتابداران دائما بدنبال رویکردهای خلاق در ارائه خدمات و تهیه منابع علمی و بکارگیری
فناوری ها و منابع جدید اطلاعاتی هستند. کتابداران با همکاری گروهی به ارائه خدمات و نوآوری می
پردازند. کتابداران تخصص و مهارتهای خود را در استفاده از اطلاعات و فناوری اطلاعاتی به اشتراک
میگذارند.
شرح وظایف کتابدار مسئول و کارشناس کتابخانه
1- ارائه خدمات عضویت به دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارمندان
2- نیازسنجی و ارتباط با کاربران کتابخانه، دانشجویان و اعضای هیئت علمی در خصوص منابع مورد نیاز کتابخانه
3- درخواست و سفارش منابع مورد نیاز ، نظارت و پیگیری امور مربوط به خرید و همچنین کنترل نهایی و تطبیق منابع خریداری شده با فرم سفارش و فاکتورها
4- ثبت دفتر و سیستم، فهرستنویسی توصیفی و تحلیلی ( رده بندی موضوعی) و در نهایت آماده سازی منابع (کدگذاری ، لیبل زنی و جایگذاری در قفسه ها) طبق اصول کتابخانه های علوم پزشکی و رده بندی NLM
5- قفسه خوانی و وجین منابع قدیمی و بلا استفاده برای جایگزینی عناوین جدید
6- رف خوانی سالانه و مرتب سازی چیدمان منابع کتابخانه به صورت روزانه
7- آماده سازی ، ثبت و فهرست پایان نامه ها و طرح های تحقیقاتی
8- پاسخگویی به مراجعه کنندگان در خصوص نیازهای اطلاعاتی و منابع الکترونیکی
9- امانت دهی، تمدید و نظارت بر امر جرائم و دیرکرد کتابها
10- راهنمایی مراجعان در جستجوی منابع اطلاعاتی پزشکی
11- انجام امور مربوط به تسویه حساب اعضای کتابخانه و تکمیل فرم مربوطه
12- انجام مکاتبات اداری و ارائه گزارش کاری کتابخانه د رفواصل منظم
13- ارتباط و تعامل با سایر کتابداران کتابخانه های اقماری و وابسته و ارجاع و راهنمایی کاربران به منابع مورد نیاز
14- آموزش نحوه استفاده از سامانه نرم افزاری کتابخانه جهت عضویت، تمدید و رزرو کتاب
15-- تقویت روحیه تحقیق و پژوهش و کمک به پرورش خلاقیت و استعداد مراجعان
16- شرکت در کلاسهای ضمن خدمت و تقویت بنیه علمی و عملی
17-ارتباط و تعامل با همکاران سایر بخشها در جهت رفع نیازها ، نیل به اهداف مشترک و ارتقاء برنامه های آموزشی و پژوهشی
18- نظارت بر سالن مطالعه وراهنمایی مراجعان برای استفاده از منابع مرجع غیر امانی در آن قسمت
19- نظارت بر واحد سایت اینترتی و تحقیقی دانشجویان ، هماهنگی کلاسها و کارگاههای برگزارشده ،گزارش مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری به مسئول فنی مربوطه ، همچنین پرینت مقالات جستجوشده و راهنمایی مراجعین جهت بهره برداری از منابع الکترونیکی
با انتخاب حالت کوررنگی تصاویر این وبسایت متناسب با حالت کوررنگی شما بهینه می شود
تغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس: